• LIPIEC
  • SIERPIEŃ
  • WRZESIEŃ 2013
  • USA
  • KANADA
  • AUSTRALIA
  • NOWA ZELANDIA

PIOTR TOMASZ SZCZEPANIK
fortepian

Piotr To­masz Szcze­pa­nik — pia­ni­sta, pe­da­gog, kom­po­zy­tor oraz am­ba­sa­dor mu­zy­ki pol­skiej. Pan Szcze­pa­nik jest ini­cja­to­rem i współ­za­ło­ży­cie­lem Fa­ce­Art Mu­sic In­ter­Na­tions — mu­zycz­ne­go cen­trum wy­mia­ny kul­tu­ral­nej oraz wy­spe­cja­li­zo­wa­ne­go kam­pu­su pia­ni­stycz­ne­go z sie­dzi­bą w Szan­gha­ju, Chi­ny — nie­jed­no­krot­nie gosz­cząc pol­skich pia­ni­stów i pe­da­go­gów świa­to­wej sła­wy. Pan Szcze­pa­nik jest rów­nież ini­cja­to­rem i głów­nym or­ga­ni­za­to­rem „Fa­ce Art of Po­land” — re­gu­lar­nej se­rii kon­cer­tów mu­zycz­nych pro­mu­ją­cych pol­ską kul­tu­rę i sztu­kę w Chi­nach stwo­rzo­nej przy ści­słej współ­pra­cy Kon­su­la­tu Ge­ne­ral­ne­go RP w Szan­gha­ju oraz Fa­ce­Art Mu­sic In­ter­Na­tions.

Ab­sol­went pre­sti­żo­wej Ju­il­liard Scho­ol of Mu­sic w No­wym Jor­ku Piotr To­masz Szcze­pa­nik jest ak­tyw­nym pro­pa­ga­to­rem mu­zy­ki pol­skiej. Wy­stę­po­wał z re­ci­ta­la­mi po­świę­co­ny­mi K. Szy­ma­now­skie­mu, F. Cho­pi­no­wi oraz W Lu­to­sław­skie­mu m. in. wie­lo­krot­nie w In­sty­tu­cie Ko­ściusz­kow­kim w No­wym Jor­ku, Hôtel Na­tio­nal des In­va­li­des w Pa­ry­żu, Paul Hall w No­wym Jor­ku, Fil­har­mo­nii w Szan­gha­ju. W paź­dzier­ni­ku 2012 za­in­au­gu­ro­wał se­rie re­ci­ta­li for­te­pia­no­wych w sie­dzi­bie Fil­har­mo­nii Szan­ghaj­skiej po­świę­co­nej wszyst­kim utwo­rom for­te­pia­no­wym J.S. Ba­cha, a w li­sto­pa­dzie se­rię kon­cer­tów „Fa­ce Art of Po­lan­d„ rów­nież w Szan­gha­ju.

Pan Szcze­pa­nik, okre­ślo­ny “u­ni­kal­nym i wraż­li­wym Cho­pi­ni­stą” przez świa­to­wej sła­wy kry­ty­ka mu­zycz­ne­go Da­vi­da Du­ba­la, jest lau­re­atem Fe­sti­wa­lu Pia­ni­sty­ki Pol­skiej w Słup­sku, zwy­cięz­cą Kon­kur­su im. T. Żmu­dziń­skie­go w Kra­ko­wie oraz Kon­kur­su Mu­zy­ki XX Wie­ku w War­sza­wie, w ra­mach któ­re­go do­ko­nał na­gra­nia So­na­ty Bar­to­ka dla Pol­skie­go Ra­dia i Te­le­wi­zji. Wy­stę­po­wał w pre­sti­żo­wych sa­lach kon­cer­to­wych w kra­ju i na świe­cie (Chi­ny, Sta­ny Zjed­no­czo­ne, Ka­na­da, Hisz­pa­nia, Por­tu­ga­lia, Wło­chy, Fran­cja), za­rów­no w pro­gra­mach so­lo­wych, jak rów­nież jako so­li­sta kon­cer­tów for­te­pia­no­wych oraz wy­ko­naw­ca mu­zy­ki ka­me­ral­nej.

Uczest­ni­czył w se­rii kon­cer­tów w Kra­ko­wie po­świę­co­nych wy­ko­na­niu wszyst­kich dzieł Ka­ro­la Szy­ma­now­skie­go oraz Mau­ry­ce­go Ra­ve­la, trzy­krot­nie wy­stą­pił jako so­li­sta w kon­cer­cie D — dur “Na Le­wą Rę­kę” w Kra­kow­skiej Fil­har­mo­nii pod ba­tu­tą Sta­ni­sła­wa We­la­ny­ka w 2005 r. Dwa lata póź­niej wy­stą­pił z Or­kie­strą Fil­har­mo­nii Kra­kow­skiej wy­ko­nu­jąc kon­cert for­te­pia­no­wy Schu­man­na pod ba­tu­tą Wal­de­ma­ra Gro­nia. W paź­dzier­ni­ku 2009 roku wy­stą­pił na I Mię­dzy­na­ro­do­wym Fe­sti­wa­lu Pia­ni­stycz­nym Kró­lew­skie­go Mia­sta Kra­ko­wa obok ta­kich sław jak Ke­vin Ken­ner, Alek­san­der Ko­brin, czy Krzysz­tof Ja­błoń­ski.

Piotr To­masz Szcze­pa­nik jest en­tu­zja­stą mu­zy­ki współ­cze­snej i do­ko­nał licz­nych pre­mier świa­to­wych. W roku 2006 przed­sta­wił pu­blicz­no­ści chiń­skiej w Fil­har­mo­nii w Szan­gha­ju kon­cep­cję pre­pa­ro­wa­ne­go for­te­pia­nu (za­po­cząt­ko­wa­nej przez Joh­na Ca­ge­’a) i wraz z pia­nist­ką Jen­ny Q Chai do­ko­nał pre­mie­ry “Mal­let Dan­ce” na dwa spre­pa­ro­wa­ne for­te­pia­ny — utwór na­pi­sa­ny spe­cjal­nie na tą oka­zję przez ame­ry­kań­skie­go kom­po­zy­to­ra Joh­na Slo­ve­ra. Wy­da­rze­nie to by­ło bez­pre­ce­den­so­we w hi­sto­rii sce­ny mu­zycz­nej Chin. W 2008 r. w pre­sti­żo­wej sali Paul Hall w Lin­coln Cen­ter w No­wym Jor­ku do­ko­nał pre­mie­ry dwóch utwo­rów Joh­na Slo­ve­ra na for­te­pian solo: “The Crac­ked Pool” oraz “Ga­me of Laws and Hed­ges”

Pan Szcze­pa­nik du­żo uwa­gi po­świę­ca ka­rie­rze pe­da­go­gicz­nej i po­mi­mo mło­de­go wie­ku, jego stu­den­ci zdo­by­wa­ją naj­wyż­sze na­gro­dy na mię­dzy­na­ro­do­wych kon­kur­sach pia­ni­stycz­nych (Viet­nam, Chi­ny, Sin­ga­pur) i od­no­szą suk­ce­sy ar­ty­stycz­ne.

W maju 2009 roku ukoń­czył stu­dia w Ju­il­liard Scho­ol of Mu­sic w No­wym Jor­ku, gdzie stu­dio­wał w kla­sie for­te­pia­nu Je­ro­me Lo­wen­thal oraz w kla­sie kla­we­sy­nu pod kie­run­kiem Lio­nel Par­ty. Ty­tuł ma­gi­stra otrzy­mał w roku 2007 po od­by­ciu stu­diów w Aka­de­mii Mu­zycz­nej w Kra­ko­wie w kla­sie for­te­pia­nu Prof. An­drze­ja Pi­ku­la. Uczest­ni­czył w licz­nych kur­sach mi­strzow­skich w kra­ju i za gra­ni­cą, pod okiem ta­kich sław jak S. Lip­kin, S. Mi­kow­sky, A He­witt, czy E. He­id­sieck.


Dodatkowe informacje: www.piotrtomasz.com